Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu

Oamaru

Door: Fransanstijnpienfien

Blijf op de hoogte en volg fransanstijnpienfien

26 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Oamaru

Als eerste gaan we vandaag de Mouraki Boulders bekijken, 8 km van Dunedin vandaan.
Op het strand daar liggen verspreid over 50 m ronde keien met een omtrek van soms wel 4 meter. Het lijken net grote eieren. Ze zijn 60 miljoen jaar geleden op de zeebodem ontstaan door kalkzouten die zich geleidelijk ophoopten rond een harde kern. Ook voor hier een heel speciaal natuurverschijnsel.
Oamaru is bekend om zijn pinguïnkolonies. De geeloogpinguins kwamen na 16.00u uit het water. Ze waren te zien vanaf hooggelegen paden. Goed dat we opa’s verrekijker meegenomen hadden, want ze waren maar 70 cm groot; op foto nauwelijks vast te leggen.
Zoek de pinguïns maar op de foto van de baai!
En ja, we hebben ook de blauwe pinguïns gezien! Om 18.30u moesten we ons melden bij het Visitor Centre. Daar troffen we een complete tribune aan, dus we dachten: wat een commercieel gebeuren! Maar het was wel echt de moeite waard! Na zonsondergang zagen we ze in groepjes uit de zee komen, op de rotsen klauteren en achter elkaar waggelend op pad gaan naar hun nesten. Er woont daar een forse kolonie, die elke dag naar zee gaat en vise versa. Ze worden goed in de gaten gehouden (camera’s, geteld etc..). Foto’s nemen was uit den boze, dus we kunnen hiervan niets laten zien. Wel een ervaring om dit natuurgebeuren live mee te maken.
Fien is nog wel verkouden, maar geniet ook volop! Er is geen enkele activiteit waarbij ze moeilijk doet. Ze steelt bij iedereen de show met haar zwaaien en bye bye. Iedereen vindt haar “cute”. Er werden door Japanse dames zelfs foto’s van haar gemaakt! Ze slaapt
’s nachts keurig in haar kleine tentje (papa past er ook in!)

• 26 Augustus 2010 - 08:01

Puck:

Misschien kunnen jullie zo'n mooi rokske voor mij meenemen...leuke trouwoutfit ;-)

Geniet van de laatste dagen!

Wederom dikke kus!

• 26 Augustus 2010 - 15:58

Marianne:

weer zo'n gezellige foto's en geweldige beschrijving van de omgeving. Frans zal zijn streken ook nooit verleren en tijn heeft het zo te zien van geen vreemden. Wat gaat de tijd snel. ggeniet nog van de laatsye dagen in NZL.