Motueka (Abel Tasman National Park) - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu Motueka (Abel Tasman National Park) - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu

Motueka (Abel Tasman National Park)

Door: Fransanstijnpienfien

Blijf op de hoogte en volg fransanstijnpienfien

16 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Motueka

Vanochtend pikte het busje ons om 8.30u op de camping op en bracht ons naar de boot aan de rand van het Abel Tasman National Park. We voeren eerst helemaal langs de kust naar het noorden, zodat we het hele park vanaf de boot konden bewonderen. We hadden een dag met een gouden randje, want het was superhelder weer, zodat we alles op z’n mooist zagen: prachtige baaien met ongerepte “bountystranden” met direct daarachter dichtbegroeid regenwoud. En onderweg nog zeeleeuwen zien liggen op de rotsen.
Nadat we afgezet waren liepen we een tocht op bergpaden langs de kust van 4 uur. We kwamen praktisch niemand tegen. Er zijn een paar overnachtingsmogelijkheden voor toeristen, maar dan zonder water, gas of licht. In de zomer zijn deze zeer populair. In dit park kregen we echt een gevoel hoe het moet zijn om als ontdekkingsreiziger voet aan wal te zetten op onbekend land.
Op de afgesproken tijd kwam de boot ons weer oppikken.
Dit was echt een topper in onze vakantie. We hebben zoveel prachtige foto’s kunnen nemen; enkele zullen we jullie alvast laten zien.

• 16 Augustus 2010 - 09:14

Puck:

Wederom prachtig! En die Fien..heerlijk in het zand wroetend.. Geweldig! Kus

• 16 Augustus 2010 - 09:50

Marianne:

gezellig om weer iets te lezen. wat een reis! beetje jaloers? lijkt maar zo! Fien geniet met volle teugen en wat een leuke foto zo midden in die grote "zandbak". En Tijn nog vol te houden met dat gewicht op je rug? Ziet er allemaal zeer ontspannen uit.Ik zie het volgende verslag en foto's met plezier tegemoed. dikke knuffel en geniet van zoveel moois.

• 16 Augustus 2010 - 10:49

Hans En Jeanne:

hallo, familie Backx

gezellig, om jullie zo te volgen en mee te genieten.

groetjes

• 16 Augustus 2010 - 18:59

Jose:

Hallo allemaal
    Wat hebben jullie al wat moois gezien zeg geweldig.
    En wat een leuke foto van Fien daar op het strand.
    Geniet ze nog veel groetjes van jose

• 16 Augustus 2010 - 20:31

Marc:

wat een avontuur! Leuk dat we bijna elke dag kunnen meegenieten.

Het is dat het schip van kapitein haak niet te zien is, maar anders zou Babette zeggen dat Peter Pan er zou wonen (Neverland)...

• 16 Augustus 2010 - 20:54

RobMarleenLiekeSiem:

Wat een prachtige reis! Tis wel wat anders dan het Kikkerlandje met zijn vlakke wegen en veel regen! Geniet nog van de fijne vakantie en wij zien elkaar weer snel! X marleen, Rob, Lieke en Siem

• 18 Augustus 2010 - 14:54

Marjan:

Zo, volgens mij hebben jullie een geweldige vakantie daar! Krijg zelf helemaal de vakantie kriebels als ik dat zo zie!
    Veel plezier daar nog!

• 18 Augustus 2010 - 21:15

Ingrid Backx:

Wat een gave foto's zeg, prachtig. Dit kan niet anders dan onvergetelijk worden voor jullie.En Fien, wat doet zij het goed volgens mij, geweldig wat n schatje!Ik ga morgen voor n weekend naar Lowlands festival,n beetje anders haha..Heel veel plezier jullie. Ingrid xxx

• 21 Augustus 2010 - 18:20

Jan En Carla:

Wat een prachtige reis. De gletschertocht heeft wel wat weg van die in Noorwegen. Wij zijn na een lange maar prachtige reis weer thuis. Nog heel veel genieten en dikke kus opa en oma