Franz Jozef Gletsjer - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu Franz Jozef Gletsjer - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu

Franz Jozef Gletsjer

Door: Fransanstijnpienfien

Blijf op de hoogte en volg fransanstijnpienfien

20 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Gisteravond de glimwormen gezien. Een heel aparte ervaring. We liepen in het pikdonker en ineens zie je een soort zwakke kerstverlichting tegen de rotswanden. Hoe meer je ogen aan het donker wennen, hoe meer je er ziet. Glimwormen komen op verschillende plaatsen in Nieuw Zeeland voor in grotten en holtes. Het zijn larven van een vliegensoort en geven licht om voedsel aan te trekken en om een partner te lokken.
Vanochtend weer zoals gebruikelijk om 7 uur opgestaan, want de dagen zijn kort als het om 18.00 uur donker is.
Wederom is het een zonnige dag en zeker niet koud. Dat hadden we in deze streek anders verwacht. We gaan op weg naar de Zuidelijke Alpen en zien al gauw de besneeuwde bergtoppen in de verte. Nadat we boodschappen gedaan hebben, gaan we eerst ontbijten op een onvergetelijke plek. Aan de ene kant v.d. camper de zee op 5 meter afstand en aan de andere kant zien we de sneeuw.
Na 1 uur en 45 min rijden komen we hier aan en gaan meteen op weg om informatie in te winnen voor activiteiten hier. Het wordt niet de bekende helikoptervlucht boven de gletsjer(s) en toppen, maar een halfdaagse gletsjertrack. Dit gaan Frans en Ans doen en de anderen gaan morgen een flinke wandeling maken.
’s Middags nog lekker relaxen en lezen in de zon; Tijn, Pien en Fien gaan de mooie omgeving verkennen.

• 20 Augustus 2010 - 06:31

Dave:

Ik ben jaloers!!

• 20 Augustus 2010 - 06:57

Puck:

Ik ben ook jaloers!
    Ik ga me inschrijven voor de loterij..geld winnen.. vrij nemen van mijn werk..en ook deze prachtige reis boeken!!
    Echt te gek!

• 20 Augustus 2010 - 10:59

Dre En Marian:

Hallo allemaal.
    Het is een groot avontuur dat jullie daar aan het doen zijn.
    Hoe gaat het met Fien ,zet ze nog eens een keertje op de foto zodat wij ze hier ook in de gaten kunnen houden???
    Paulien denk aan je eigen als je geen zin hebt om te lopen moet je dat niet doen(ha ha)deed ik ook niet in Frankrijk veel te hoog en te stijl voor tante Marian.
    xxx uit Alphen