Franz Jozef Gletsjer 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu Franz Jozef Gletsjer 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu

Franz Jozef Gletsjer 2

Door: Fransanstijnpienfien

Blijf op de hoogte en volg fransanstijnpienfien

20 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

200 dagen regen per jaar, en wij treffen weer een zonnige, heldere dag. Perfect weer om de geplande activiteiten te ondernemen.
Tijn, Paulien en Fien beginnen om 8.45u aan een 5 en een half uur durende wandeling omhoog langs de gletsjer via steile rotsen en regenwoud. Het zicht is werkelijk prachtig; pas vanmiddag wordt er meer bewolking verwacht.
Frans en Ans starten met een groep van 21 mensen o.l.v. 2 gidsen voor een tocht naar en over de gletsjer. Eerst over de morenen van de “oude loop”, dan omhoog over een steile morenenberg naar het begin van de gletsjer. Daar worden de spikes ondergedaan en begint het echte werk. De paden worden steeds door de gids met houweel beter begaanbaar gemaakt. Het is heel spectaculair en het ijs wordt door de zon prachtig belicht. Wat een bof dit weer!! Geen spijt dat we hieraan deelnamen!
De conditie is prima!!
Zoals Fien tegen iedereen die ze maar tegenkomt roept, zeggen wij…………BYE…BYE!!!!

• 20 Augustus 2010 - 06:38

Dave:

Echt super gaaf wat jullie daar allemaal doen!! Nu Tijn, Pien en Fien hebben bewezen goed in een kleine ruimte te kunnen leven mogen jullie ons appartement gaan betrekken!

Wij offeren ons op en blijven in Alphen!

Veel plezier nog!

GR,
    Dave

• 20 Augustus 2010 - 06:56

Puck:

Wederom wouw! Kom je s'morgens op je werk aan, zie je een mailtje van jullie met deze nieuwe belefenissen! Geweldig hoor!!

En hihi.. ik ben het wel met Dave eens..Tijn, Pien en Fien naar de Korvel en wij naar Alphen. Hoewel..ik zie pap en mam daar ook in een kleine ijzige ruimte staan..zij mogen eventueel ook ruilen hoor ;-)..

Veel liefs, dikke kus..

Puck

• 20 Augustus 2010 - 07:20

Marianne:

Wat geweldig. Hier word je (ikke) emotioneel van. Wat een supervakantie en wat een ervaring om zo tussen die gletsjerspleten door te lopen. Leuke foto's echt geweldig. wat het weer betreft .... jullie verdienen het!!
    Bye, Bye Fien!!

• 20 Augustus 2010 - 16:13

Toos En Ton Van Hoek:

Hoi vakantievierders ,
    Via Puck hoorde ik dat jullie een eigen site hadden. Nog net op tijd ontdekt! Het lijkt ons een schitterende reis en dat jullie volop genieten kunnen we begrijpen.Erg leuke foto's. Leuke activiteiten ,echt gaaf!
    We hebben dit weekend ook heerlijk weer,maar het blijkt van korte duur.

Heel veel groetjes en blijf genieten van elk moment. Ton en Toos

• 21 Augustus 2010 - 20:08

Kitty:

Zo te zien en te lezen maken jullie het heel goed aan de andere kant van de wereld. Geniet nog van de laatste week!
    Groetjes Mattijs, Kitty & Rosin