Auckland - Paihia - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu Auckland - Paihia - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu

Auckland - Paihia

Door: fransanstijnpienfien

Blijf op de hoogte en volg fransanstijnpienfien

06 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Donderdag 5 aug. zijn we vroeg op, want Frans is jarig. Na het geven van cadeautjes en andere felicitaties snel ontbijten en de taxi genomen naar het camperverhuurbedrijf. Een grote 6-persoonscamper wordt ons huisje voor de komende 3,5 week. Wel even wennen met links rijden en schakelen, maar Tijn heeft het snel onder de knie. Eerst nog de nodige boodschappen halen en dan gaan we echt op weg naar Paihia in het noorden bij de Bay of Islands. Er wordt op meerdere plaatsen aan het wegdek gewerkt, dus we zijn onderweg flink door elkaar geschut!! Het landschap waar we doorheen rijden is prachtig; we zien kale bomen omdat het winter is, maar vooral ook heel veel groen. Een mix van subtropische en andere vegetatie. Het is al donker als we om 18.30u. op de camping aankomen.
We hebben dan ca. 250 km. afgelegd.

Vrijdag vroeg op pad naar de Waitangi Treaty Grounds hier vlak bij. Op 6 febr. 1940 is hier het verdrag van Waitangi getekend tussen Maori-leiders en Engeland. Het gebied is een groot museum en je kunt er prachtig wandelen.
’s Middags een schitterende boottocht gemaakt via Russell door de Bay of Islands naar de Hole in the Rock.
Het is hier zo’n graad of 17 en wisselend bewolkt. Overal is het heerlijk rustig; geen massatoerisme. We genieten ervan!
Fien is zo’n makkelijk kindje. Ze zingt veel en heeft de hele dag goede zin. We kunnen bijna alles met haar gaan ondernemen. Heel bijzonder!

• 06 Augustus 2010 - 09:10

Puck:

Jippie..nieuws en nieuwe foto's! En pap..blij dat je dat rugzakje moet dragen en niet die van Tijn??

Dikke kus

• 06 Augustus 2010 - 11:15

Puck:

Leuk, nog meer foto's! Ziet er daar goed uit. Kan niet tippen aan camping het zand.. ons ommetje ;-)

Kus

• 06 Augustus 2010 - 16:17

Marianne:

wat ziet het er gezellig en prachtig uit. Zo te zien heeft Fien er echt plezier in. Wat wil ook als je door 4 volwassenen op handen gedragen wordt. Veel rijplezier en ik lees graag weer het volgende verslag. Het was hier tot vandaag ook niet warmer dan 18 graden, nu schijnt de zon.
    groetjes Marianne

• 06 Augustus 2010 - 20:56

Ria En Jacke:

hallo allemaal het gaat jullie goed zien we wel . Fijn dat het met Fien ook goed gaat het zal wel een mooie reis worden . veel reis plezier. Jacke en Ria en de kids

• 08 Augustus 2010 - 09:24

Jeroen:

Foto's en verslag zijn veelbelovend. Heel veel plezier op jullie avontuurlijke ontdekkingsreis!