Te Anau-Doubtful Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu Te Anau-Doubtful Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu

Te Anau-Doubtful Sound

Door: Fransanstijnpienfien

Blijf op de hoogte en volg fransanstijnpienfien

22 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vandaag (zondag 22 aug.) bezochten we de Doubtful Sound, een 40 km lange fjord. Het is een afgelegen, onbedorven wildernis van bergpieken, fjorden en regenwoud. Ook is er een rijke populatie van vogels en zeedieren, bijv. kuifpinguïns, pelsrobben en tuimelaars (dolfijnen). De tocht alleen al is een avontuur: 2 boottochten en een busrit over een bergpas.
Die nam de hele dag in beslag, want we waren pas om kwart voor 6 terug.
De lange rit van gisteren was meer dan de moeite waard. Het was een bijzondere belevenis.
Het weer was ook somber, maar dat paste helemaal bij de naam van het gebied. Het regent hier nl. 200 dagen van het jaar! Schitterend die verschillende silouetten met slierten nevel ervoor en ertussen. Daarboven besneeuwde toppen en heel veel watervallen. We zagen ook enkele pelsrobben en pinguins. Ook een kea gezien (puzzelwoord!).
Na afloop bezochten we een enorme ondergrondse generatorhal van de krachtcentrale van Manapouri. Hij lag 213m onder het gebergte. Terug in de bus begon het hoog in de bergen zelfs een beetje te sneeuwen; terug op de camping was het droog. Het weer kan plaatselijk erg verschillen.

• 22 Augustus 2010 - 09:53

Puck:

leuke man..die met die blauwe baard!! Speciaal volk daar ;-)

• 22 Augustus 2010 - 13:05

Marainne:

Frans wat zie je schattig uit, weer echt iets voor jou!Wat beleven jullie veel, echt super die verslagen en foto's.groetjes,
    marianne

• 22 Augustus 2010 - 19:01

Marleen:

he zus,

Echt super zeg, wat een ervaring zo'n reis! Hoe is het eigenlijk met je buik? Groeit ie hard?
    Lieke vraagt elke dag of Fien al weer thuis is. Ze wil graag aan haar laten zien dat ze al zonder zijwieltjes kan fietsen! De kids missen hun kleine nichtje wel hoor!!
    Veel plezier nog!

Groetjes Marleen.

• 23 Augustus 2010 - 12:33

Hanneke:

Ome Frans is cool!!!

• 23 Augustus 2010 - 12:38

Hanneke:

Die foto kan trouwens best nog wel eens voor een feestje gebruikt worden... 4 september hebben we er geloof ik in Goirle een.

• 23 Augustus 2010 - 12:46

Annie En Luc:

De foto's en verslagen geven een prachtig beeld van jullie reis. Geniet er nog van de komende dagen! En... Tijn; denk aan de duurloopjes :-)!