Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Fransanstijnpienfien

Blijf op de hoogte en volg fransanstijnpienfien

15 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Op vrijdag rijden we van Taupo naar Wellington. ’s Avonds hebben we na aankomst een drankje gedronken in het uitgaanscentrum Courtenay Place.
Zaterdag gingen we met de bus naar de stad. Die stopt voor de camping, dus dat is makkelijk. Wellington is een moderne stad. Het is de hoofdstad van NZL waar het parlement zetelt, veel moderne kantoorgebouwen, winkels, restaurants etc. gevestigd zijn. Van hieraf voert de ferry naar het Zuidereiland.
Als eerste bezochten we het Te Papa Tongarewamuseum met een ruimte ter grootte van 3 voetbalvelden. Alles is er te zien v.w.b. geschiedenis, flora, fauna, bevolking enz.. Erg de moeite waard.
Vervolgens een stadswandeling gemaakt en met het kabeltreintje a la San Fransisco naar boven gegaan, vanwaar we een schitterend uitzicht hadden over de stad.
Het is heel de dag droog geweest en de temperatuur was aangenaam voor de winter.
Morgen vertrekken we om 10.30u naar het Zuidereiland. De oversteek zal ongeveer 3 uur duren.

• 15 Augustus 2010 - 09:51

Puck:

Hier nu zondagochtend, en wederom heerlijk aan het genieten van jullie verslagen en foto's. Prachtig daar! Wat een ervaring! Wij hebben ons gisteren vermaakt met de plaatselijke (Alphense) camping-disco! Kan niet tippen aan jullie vermaak daar uiteraard.