Rotorua - Taupo - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu Rotorua - Taupo - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu

Rotorua - Taupo

Door: fransanstijnpienfien

Blijf op de hoogte en volg fransanstijnpienfien

10 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Rotorua is de bekendste stad in een groot vulkanisch gebied dat zich uitstrekt van White Island in de Bay of Plenty tot Tongariro National Park.
Gisteren ( maandag 9 aug.) was het schitterend weer en we vertrokken op tijd naar Hell’s Gate, een imposante thermale vallei met borrelende poelen en stoompluimen. Via prachtige wandelroutes zagen we ongekende verschijnselen, zo mooi dat we er stil van werden! Het water in de poelen bereikte temperaturen van 100 tot 120 graden. Maori’s gebruikten deze vroeger om te baden en te koken. Het werd als een heilig gebied gezien.
In het vroegere politiebureau Pig & Whistle hebben we heerlijk geluncht.
’s Middags een mooie stadswandeling gemaakt in de Rotorua zelf. Op de meest onverwachte plaatsen borrelt en rommelt het in de aarde. Overal zie je stoom ontsnappen en ruik je de zwavelgeur. In het Maoridorp bekeken we een begraafplaats aan het meer. De graven waren i.v.m. de vulkanische activiteit bovengronds.

Rotorua-Taupo.
Vannacht heeft het gevroren, maar we hebben heerlijk geslapen! Overdag was het zeer helder en zonnig, dus heerlijk om te rijden en het volgend vulkanisch gebied te bekijken, n.l. Wai-o-tapu Thermal Wonderland. Het is het grootste actieve thermische gebied en is een beschermd reservaat. Het ligt vol ingezakte kraters, koude en kokende modderpoelen en overal zijn stoomwolken te zien. Het is ongekend mooi met prachtige kleuren. En ook de geiser deed voor ons flink zijn best.
Na al deze indrukken was het fijn om buiten te kunnen picknicken, waarna we doorreden naar Taupo. Daar hebben we nog een prachtige wandeling langs de Waikato rivier gemaakt. Ook Fien geniet in de rugdrager!!
De camper staat aan het grootse meer met in de verte de imposante pieken van het Tongariro National Park. Dit zijn 3 besneeuwde vulkanen van ongeveer 2000 m hoog.
We blijven hier 2 nachten. ’s Avonds zien we een zee van lichtjes aan de overkant van het meer. Zo’n plek kun je alleen in de winter bemachtigen!

• 10 Augustus 2010 - 22:22

Marian Peters:

Wauwwwwwww!!!!!!!!!!!!!!!
    super mooi die foto's
    xx

• 11 Augustus 2010 - 04:08

Marianne:

wat een fantastische plek. Geweldig om op deze manier een indruk te krijgen van het land.
    geniet nog maar en laat mij meegenieten! liefs, marianne

• 11 Augustus 2010 - 06:50

Puck:

Super! Ik ben hier achter mijn computertje al onder de indruk..laatstaan als je daar zelf staat en het met eigen ogen kunt zien!

Kus

• 12 Augustus 2010 - 19:30

Jancarla:

hallo allemaal
    wat een schitterende reis
    ook wij hebben vandaag een fantastische tocht gereden en gevaren door de fjorden.wij verblijven nu in een huisje in

• 13 Augustus 2010 - 19:16

Mieke Clijsen:

wat een geweldige reis, de foto's zijn geweldig. Ik ben er sprakeloos van. Frans nog proficiat. En ik kijk al uit naar de foto's van de resterende 16 dagen. Lieve groet aan iedereen en nog veel plezier samen. Mieke

• 15 Augustus 2010 - 17:31

Jan En Carla:

hallo allemaal
    frans nog proficiat met je verjaardag. Zo te zien is het daar prachtig en genieten jullie van een prachtige reis. Leuk om mee te genieten vanuit Noorwegen. Prachtig weer vandaag en lekker gewandeld met een mooi uitzicht op de Fjorden. >gisteren op de gletscher gelopen met een fantaschtisch uitzicht.
    Morgen trekken wij verder richting Oslo.
    Heel veel genieten nog en dikke kus Jan en Carla