Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu

Taupo

Door: Fransanstijnpienfien

Blijf op de hoogte en volg fransanstijnpienfien

13 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Woensdag gingen we terug naar de Waikatorivier, een prachtig gebied om te wandelen, mountainbiken, vissen, bungy-jumpen en zo meer. We liepen tot de Huka Falls, een waterval waar 200.000 liter water per seconde omlaag valt, genoeg om 5 Olympische zwembaden te vullen in 1 minuut tijd!
Het was weer prachtig onbewolkt weer, dus konden we weer buiten picknicken. Vervolgens verder gewandeld langs het meer en bij het informatiebureau nagevraagd of de Tongariro Crossing, een bijna 20 km lange tocht naar en op de vulkanen van het nationale park, mogelijk is in de winter.
Alles is besneeuwd, maar het kan en na enig overleg besluiten Tijn en Paulien om morgen de tocht te gaan maken onder begeleiding van gidsen. Vroeg naar bed dus, want om 4.45u gaat de wekker!!

Donderdag 12 aug.
Tijn en Paulien worden met een bus opgehaald in het centrum van Taupo. Onderweg stappen meer medewandelaars in en met een groep van totaal 25 personen en twee gidsen starten zij om 8.15u voorzien van stijgijzers en ijsbijlen. Het was een geweldige tocht door een winters Alpine landlandschap tussen drie vulkaantoppen. Hiervan heeft er 1 dienst gedaan als Mount Doom in de Lord of the Rings films. Om 15.30u waren ze bij het eindpunt, een fantastische ervaring rijker.
Fien heeft het goed gedaan tijdens deze tocht (bij opa en oma).

• 14 Augustus 2010 - 09:15

Rachelle Klees:

Mijn naam is Rachelle.
    ik doe mee aan een grote wedstrijd van pepsi waar je een reis mee kunt winnen naar je droomland.
    Ik heb NZ gekozen.
    Met elk contact moment met iemand in NZ verdien je punten.
    Kan je mij helpen?
    www.shelly-rides.weebly.com
    Hier kun je een bericht achterlaten in de message box. of Kies een van de ander manieren om te berichten.

Nog een goede reis gewenst.
    Super Bedankt!!!

r.klees@gmail.com
    Adres:
    Boxbergerweg 140 F2
    7413 EL Deventer

ps: ik sta nu 2e en ga graag weer naar de 1e plek.

• 14 Augustus 2010 - 10:45

Jan Toos Esther:

Hallo allemaal,
    Goed te zien dat jullie het prima stellen. Wat een prachtige natuur.
    En stoer zoals Tijn zijn dochter laat meereizen. Wat een snoepie!
    Nog heel veel plezier. We volgen jullie. Groetjes.

• 14 Augustus 2010 - 19:25

MarleenRobLiekeSiem:

Hoi, wij zijn vannacht thuisgekomen uit Oostenrijk en hebben net jullie foto's en verslagen gezien. Prachtige foto's en fijn dat Fien het zo goed doet! Ook Frans nog gefeliciteerd!!!
    Nog veel plezier!
    x Marleen, Rob, Lieke en Siem