Wellington-Motueka - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu Wellington-Motueka - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu

Wellington-Motueka

Door: Fransanstijnpienfien

Blijf op de hoogte en volg fransanstijnpienfien

16 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Motueka

Vandaag is het zondag 15 aug. Vanochtend vertrokken we naar het Zuidereiland. Hoe dichterbij we kwamen, hoe helderder het werd. Zo krijgen we een prachtig zicht op de Malbourough Sounds; een groot aantal grillig gevormde (schier)eilanden met hoge bergruggen. Na 3 uur varen komen we om 13.30u aan in Picton. We hebben geluk gehad, want het schijnt in de Cook Street gevaarlijk te kunnen stormen!!
Vanaf Picton beginnen we aan een prachtige rit deels door de bergen, deels langs de kust. De zon schijnt volop; het lijkt wel lente.
We kozen ervoor om meteen door te reizen naar de dichtstbijzijnde plaats bij het Abel Tasman National Park met een Holiday 10 camping en dat werd Motueka. Van hier uit kun je n.l. een watertaxi regelen die je in het park afzet en weer ophaalt. Dat gaan we morgen doen. We worden op de camping opgehaald, dus de camper kan blijven staan.
Het Abel Tasman National Park is genoemd naar de eerste Nederlander die in 1642 hier voet aan wal zette.
Het is een prachtig gebied met goudgele stranden, zanderige riviermondingen omringd met bossen.