Phaihia- Dargaville- Rotorua - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu Phaihia- Dargaville- Rotorua - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu

Phaihia- Dargaville- Rotorua

Door: fransanstijnpienfien

Blijf op de hoogte en volg fransanstijnpienfien

08 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zaterdag vertrokken we vanuit Paihia naar de westkust. Onderweg stopten we om in het Waipoura Forest een paar eeuwenoude kauribomen te bekijken. Wat we het eerst zagen was een onvoorstelbare reus van 51 m hoog met een stamomtrek van 14 m. Hij was maar liefst 2000 jaar oud en is de grootste kauriboom van NZL. Zo´n indrukwekkende hoogte is niet op een foto vast te leggen, maar we hebben het geprobeerd.
We reden en liepen door een supergroene omgeving met voor ons onbekende tropische boomsoorten en struiken.
Na ca. 200 km met veel regen komen we aan in Baylys Beach aan de westkust in de buurt van Dargaville. We stonden vlak aan zee, maar het was zo nat dat alleen Tijn vanmorgen de zee gezien heeft tijdens zijn hardlooprondje. We hebben door het ruisen van het water wel lekker geslapen!
Vanmorgen vertrokken we daarom snel om verder te gaan naar Rotorua. Een lange tocht van 500 km, maar ontzettend mooi! De route ging via Auckland, Hamilton en Cambridge door de Waikatostreek. Een heuvelachtig, groen gebied met veel zwartbonte melkkoeien, dat heel Engels aandoet. Het laatste stuk met de 700 meter hoge bergruggen in de verte was prachtig.
Net voor het donker (om 18.00u al!) zijn we hier aangekomen en gingen ons potje weer gezellig koken in de centrale keuken van de camping. Deze zijn voorzien van alle benodigdheden, want restaurantjes, barretjes of winkeltjes heb je hier op campings niet.
Fien ontwikkelt zich zo snel! Ze zegt steeds meer woorden (‘aardbei’ is favoriet!) na en heeft veel plezier in lopen. Dat gaat elke dag beter en bijna aan 1 hand.

• 08 Augustus 2010 - 21:42

Marian En Dre:

Hallo
    Goed om te horen dat Tijn aan het lopen is!!!!
    Vandaag Hilvaria-Viola
    3-4!! Volgens Hans Kraai senior moet er nog veel getraind worden!! Dus Tijn ga zo door!!En Fien natuurlijk weer de xxx van tante Marian

• 09 Augustus 2010 - 06:19

Puck:

Gezellig, op de maandagochtend weer een reisverslag en nieuwe foto's. Kunnen we de week goed beginnen!! Ziet er prachtig uit daar. Het weer is zoiets als hier..regen regen! (maar dat zorgt er wel voor dat ik mijn plantenbak-watergeef-taak makkelijk doorloop ;-)

KUS

• 09 Augustus 2010 - 07:08

Marianne:

onder het genot van een Hollandse kop koffie een gezellig reisverslag lezen is super dan begin je de maandag ochtend helemaal goed. Qua weer hebben wij ook niets anders te melden dan regen, met heel veel overstromingen hier en daar. Wat een prachtige omgeving,geniet ervan en ik kijk weer uit naar het volgende verslag. liefs, Marianne

• 10 Augustus 2010 - 07:22

Corpus:

Hoi allemaal,

Na het bekijken van jullie prachtige foto's komen we helemaal in vakantiesfeer! Fijn dat het met jullie goed gaat en geniet verder nog van de reis. Groetjes