Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu

Westport

Door: Fransanstijnpienfien

Blijf op de hoogte en volg fransanstijnpienfien

18 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Westport

Afgelopen nacht heeft het erg geregend, maar als we vertrekken is het droog. We zien de ene regenboog na de andere; nog nooit zoveel regenbogen op 1 dag gezien!
In het gebied waar we vandaan komen (Nelson) en de eerste uren doorheen rijden, wordt veel fruit geteeld, zoals appels, peren, kiwi’s, maar ook veel hop en vroeger tabak. We proefden een voor ons onbekende fruitsoort, n.l. nashi-peren; heerlijk!
We gaan op weg naar de westkust.
Tasman en Cook zeilden hier al langs, maar waren niet geïnteresseerd. Ze vonden het gebied te ontoegankelijk. Pas toen hier in 1864 goud gevonden werd trok dit veel goudzoekers aan en moesten de Maori’s de grond met vreemdelingen delen.
De West Coast is een erg ruig en ongerept gebied en heeft een zeer grillig klimaat.
We lunchten in de camper met uitzicht op Cape Foulwind. Hier zijn heel wat schepen gezonken!
Een prachtig pad langs een steile rots en een ruwe zee brengt ons naar een kolonie zeehonden. Niemand te zien, alleen wij met ons vijfjes. Prachtig!
We overnachten in Westport. Deze voornaamste bron van inkomsten hier is de steenkool geweest.
De camping ligt op 100 meter van de zee met alleen wat gras en een paar bomen ertussen. In de camper kun je het geraas van het water goed horen!

• 18 Augustus 2010 - 09:58

Kees En Gerda:

Wat een mooie reis zeg!
    leuk om jullie zo te volgen. grt.van ons