Westport - Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu Westport - Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu

Westport - Hokitika

Door: Fransanstijnpienfien

Blijf op de hoogte en volg fransanstijnpienfien

18 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Gisteravond en vannacht heeft het gestortregend. Daar hebben we geen last van, zolang het overdag maar droog is. En ja.. we treffen het weer…….superhelder zonnig weer de hele dag door!
We vertrekken in zuidelijke richting over de mooie bochtige weg langs de kust; Frans is vandaag de chauffeur. De eerste stop is Punakaiki om de Pancake Rocks te bekijken. Door het uitslijten van de kalksteen ontstaan er horizontale sleuven; het lijkt inderdaad op opgestapelde pannenkoeken. De ruwe zee beukt op de rotsen, wat een enorm effect teweeg brengt.
De volgende stop is Shantytown, een nagebouwd goudmijnstadje. Je waande je zo in het wilde westen! Interessant was wel om te lezen en te zien, hoe de goudzoekers hier leefden halverwege de 19de eeuw.
Nu staan we op de camping in Hokitika, weer vlak bij de wilde zee. Bij het inrijden v.d. camping werden we gevolgd door een politieauto met sirene! Helaas…..dat werd een bon….Frans had een stopbord over het hoofd gezien! (gebeurt dagelijks volgens de eigenaar).
Vanavond gaan we de glimwormengrot bezoeken. Deze beestjes geven een heel speciale verlichting; wij hadden hier voorheen nog nooit van gehoord.
Groetjes van Fien! Ze begint al flink te praten en zingt in de rugdrager aan een stuk door!

• 18 Augustus 2010 - 08:03

Puck:

Fien lijkt al weer een stuk gegroeid !!! X

• 18 Augustus 2010 - 08:21

Marianne:

was ook mijn eertse reactie! Wat een schatje die Fien. Regenen doet het hier dagelijks en de temperatuur maar net 20 graden. Nu ook weer zwaar bewolkt en afwachten wanneer de volgende bui valt. Wat een schitterende omgeving, echt super mooi.
    Frans wel een beetje op het verkeer en de centen letten!!liefs, marianne