Christchurch - Reisverslag uit Flying Fish Cove, Kerst Eiland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Flying Fish Cove, Kerst Eiland van fransanstijnpienfien - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: Fransanstijnpienfien

Blijf op de hoogte en volg fransanstijnpienfien

26 Augustus 2010 | Kerst Eiland, Flying Fish Cove

Vandaag (donderdag) hadden we onze laatste rit. We reden door de uitgestrekte laagvlakte van Canteburry. Het is het grootste vlakke gebied van NZL. In de brede, slingerende rivieren zijn in het verleden heel wat kolonisten verdronken.
Afgelopen nacht had het nog stevig geregend, maar overdag was het al volop lenteweer.
Dat hebben we deze vakantie vaak getroffen: ’s nachts de hevige buien en overdag zonnig weer. Volgens inwoners hier treffen we een matige winter; het kan er wel eens flink kouder zijn! Al bij al hebben we maar 2 volledige dagen regen gehad en een paar dagen af en toe een bui.
Christchurch is een aardige stad met fraaie parken, die erg Engels lijkt. Ook hier weer de schooljeugd in vreselijke lange schotse rokken en degelijke schoenen of blazerpakken!!
Hier zijn wel moderne bars, restaurants en winkels, maar niet zo uitgebreid als in Wellington.
Verder buiten het centrum overal dezelfde ongezellige bedrijven met schreeuwerige reclameborden. Gezellig, sfeervol winkelen is er hier niet bij. Alles laagbouw, evenals 90% van de woonhuizen in NZL. Meestal van hout, voorzien van erker en/of veranda. De meeste huizen zijn aan de kleine kant.
Morgen hebben we nog een dag hier te besteden. Onze laatste!!

• 26 Augustus 2010 - 08:17

Puck:

mjummie..die biertjes !!

• 26 Augustus 2010 - 16:01

Marianne:

ziet er gezellig uit daar op het terras. Hebben we hier weing van kunnen genieten. dagelijks wel regen en fikse buien. goede reis terug. liefs, Marianne

• 27 Augustus 2010 - 14:10

Oma Carla:

Wat een schatje en wat een spagaat! ons pap en ik komen jullie op Schiphol halen alsook puck en Dave dus jullie kunnen volop souveniertjes meebrengen
    dikke kus
    carla